Galvanized pipes

همانطور که در صفحه لوله گالوانیزه به طور مفصل از این نوع لوله تعریف شد متوجه شدیم که این تیپ لوله به دو روش سرد و گرم تولید می شود که قراره در این مقاله به شباهت ها و تفاوت ها ، مزایا و معایب این دو روش بپردازیم و مورد بررسی قرار بدیم.

مقاومت

اولین و مهمترین شاخصه در بررسی این دو روش مقاوت لوله است، مقاومت گالوانیزه گرم به دلیل فرآیند هایی که انجام می شود می توان گفت ده برابر بیشتر از گالوانیزه سرد است.

روش ساخت

دومین شاخصه روش ساخت آنهاست، به این صورت که در روش گالوانیزه فرآیند آبکاری لوله ها بین 450 تا 480 درجه سانتی گراد بدست می آید و این در صورتی است که در گالوانیزه سرد در دمای محیط اتاق بدست می آید.

میزان چسبندگی

سومین شاخصه میزان چسبندگی است ، چون هسته فولادی و روی(zinc) لوله های گالوانیزه سرد جدا است و لایه ی رویی(zinc) که روی لوله ها است نازک می باشد به راحتی از بین می رود و در نتیجه میزان چسبندگی لوله فولادی سرد بسیار کمتر از لوله ی فولادی گالوانیزه گرم است.

میزان ضخامت

شاخصه چهارم میزان ضخامت لایه گالوانیزه است، به این معنی که میزان ضخامت روی(zinc) در لایه گالوانیزه گرم حدود 50 گرم تا حداکثر 600 گرم بر متر مربع است و این در حالیست که میزان ضخامت روی در لایه گالوانیزه سرد 15 گرم بر متر مربع (برای کار های اختصاصی نهایتا تا 100 گرم بر متر مربع) است.

عمر مفید

شاخصه پنجم عمر مفید این لوله هاست، عمر مفید این 2 نوع لوله بسته به نوع استفاده ای که از آن ها می شود متفاوت است؛ مثال عمر مفید لوله گالوانیزه گرم در حالت عادی 30 سال است اما اگر شما بخواهید از این لوله در محیط گلخانه ای که مکانی با رطوبت بالاست استفاده کنید، عمر آن تقریبا به 5 سال محدود می شود که در چنین شرایطی عمر مفید لوله های گالوانیزه سرد نهایتا 3 سال است.

قیمت

شاخصه ششم قیمت لوله گالوانیزه گرم در مقابل لوله گالوانیزه سرد است، با توجه به اینکه روش تولید و میزان رویی(zinc) که در لوله گالوانیزه گرم به کار رفته است قیمت بالاتری نسبت به روش گالوانیزه سرد دارد اما باید بدانید که میزان کاربرد گالوانیزه گرم بیشتر است چون در محیط هایی که در معرض رطوبت و حتی در محیط های اسیدی و خورنده هستند از آن می توان استفاده کرد.

کاربرد

با توجه به موارد گفته شده معمولا از گالوانیزه سرد در صنایع خودروسازی، قطعه سازی، پیچ و مهره و صنایع بهداشتی استفاده می شود و لوله گالوانیزه گرم در محیط های باز استفاده می شود که در ساخت پایه انتقال برق و گاردریل جاده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

نتیجه گیری

با توجه به روش تولید لوله گالوانیزه گرم متوجه شدیم که مقاومت، میزان چسبندگی، عمر مفید این نوع لوله از روش دوم بیشتر است که به همین نسبت قیمت بالاتری نیز دارد و در نهایت با توجه به نوع پروژه، هزینه و محیطی که قرار است از لوله گالوانیزه استفاده شود باید اقدام به خرید یکی از این دو مدل لوله نمایید که پیشنهاد می کنیم از مشاوره با متخصصین ما با بیش از 30 سال تجربه و حضور در صنایع داخلی و بین المللی این شرکت استفاده کنید.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

×